وارن بافِت (Warren Buffett) به منزله یک نیروگاه سرمایه‌گذاری عظیم است؛ نمی‌توانید بدون اینکه او را جالب‌ترین مرد سال بنامید خصوصیاتش را توصیف کنید:

🔺 او اولین سهامش را در ۱۱ سالگی خرید و پس از ۵۰ سالگی ۹۹ درصد از ثروت ۶۳ میلیارد دلاری‌اش را به دست آورده است. او را به عنوان تنها بیمه قرعه‌کشی میلیارددلاری شرکت پپسی می‌شناسند. مردم برای عکس گرفتن با کیف پول بافت صف می‌کشند.

🔺اما وارن بافت نظر جالبی درباره بیت کوین دارد که تو صیه می کند از آن فاصله بگیرید.خواندن توصیه وی خالی از لطف نیست.

از بیت‌کوین فاصله بگیرید

🔺 با در نظر گرفتن گریزهای زیادی که بافت به فناوری می‌زند، این توصیه تعجب‌برانگیز نیست. مشکل وارن بافت با بیت‌کوین به دلیل فناورانه بودن سرمایه‌گذاری در این سرویس نیست بلکه بیشتر به دلیل فقدان ارزش در این نوع سرمایه‌گذاری است:

🔺 «از بیت‌کوین دوری کنید… این سرویس سرابی بیش نیست. این یک روش انتقال پول است. روشی موثر برای انتقال پول به صورت ناشناس. همین و بس. چک‌ها هم راهی برای انتقال پول هستند. آیا صرفا به دلیل اینکه یک چک عاملی برای انتقال پول است، آن‌قدر هم ارزش دارد؟

🔺 شما با سفارشات پولی هم می‌توانید پول منتقل کنید. مردم این کار را همه‌روزه انجام می‌دهند.

🔺امیدوارم بیت‌کوین شیوه بهتری برای انتقال پیش گیرد اما شما اکنون می‌توانید از جایگزین‌های بهتر استفاده کنید. این ایده که بیت‌کوین ارزش‌های ذاتی هنگفتی دارد، بیشتر یک شوخی است.»
پیوست